Kategorie

CANIHUA ZIARNO - NATURAL EXPERT

cena: 9,98 PLN
Dostępność:
dostępny
Waga:

Koszt wysyłki:

Darmowa wysyłka !!!

Na zakupy powyżej 150 zł

Czas wysyłki: na drugi dzień roboczy
Kod kreskowy: 5902666906205
Producent: NATURAL EXPERT
Opis produktu

Canihua to jeden z egzotycznych produktów, które powoli odkrywamy w naszej polskiej kuchni.

Uprawiana w Boliwii i Peru canihua (czytaj: kaniłła) - ziarenka, którymi można zastąpić kaszę gryczaną, jęczmienną, jaglaną, amarantus oraz komosę ryżową (quinoa).
Najbardziej swoim wyglądem i właściwościami przypomina komosę czerwoną, chociaż są mniejsze, ale też mają ogonek wystający z ziarna po ugotowaniu. Jest też słodsza i nie ma gorzkiego posmaku, który może mieć komosa przed wypłukaniem.

Każdy kto dba o zdrowie powinien włączyć ją do swojej diety, ponieważ ma mało tłuszczu, a węglowodany w niej występujące są złożone.

Ze względu na wysoką zawartość białka jest szczególnie polecana osobom na diecie oraz sportowcom - jej ziarno ma go aż 16 % . W jej łańcuchu białkowym występuje lizyna, aminokwas egzogenny, który trzeba dostarczać z pożywieniem, a który zazwyczaj obecny jest w małych ilościach w innych ziarnach.

Ma dużo błonnika regulującego pracę układu pokarmowego. W 100 g ziaren canihuy znajduje się ok. 15 g błonnika, w ugotowanych ziemniakach - tylko 2 g.

Jeśli cierpisz na niedokrwistość, masz anemię, wypadają ci włosy, a paznokcie są łamliwe, włącz ją do swojej diety, ponieważ żelazo w niej zawarte działa pozytywnie na układ krwionośny oraz na odpowiednie przyswajanie witamin i składników mineralnych. Aby w pełni wykorzystać jej dobroczynne działanie należy ją jeść z produktami bogatymi w witaminę C, czyli np. z papryką, brukselką, szpinakiem lub natką pietruszki. Canihua, ma podobną zawartość magnezu co kasza gryczana.

Zawiera także witaminy z grupy B, kwas foliowy oraz wapń, który korzystnie wpływa na kości.

 

Nie zawiera glutenu, dlatego polecana jest na diecie bezglutenowej i dla osób z celiakią.

Ciemna otoczka, brązowa, wpadająca w fiolet, wskazuje na zawartość flawonoidów, antyoksydantów, które znajdziemy także w innych produktach w ciemnobrązowych czy fioletowych kolorach, np. burakach czy bakłażanie. Przeciwdziałają one wolnym rodnikom, które powstają, kiedy się stresujemy, niezdrowo jemy czy palimy papierosy, i powodują starzenie organizmu, uszkodzenie tkanek i komórek, a w efekcie choroby.

Jak gotować canihue?


Canihua nie zawiera saponin, czyli podczas gotowania nie tworzy się piana, nie jest tez gorzka w smaku, więc nie trzeba jej przelewać wodą. Na 1 porcje ziaren przypadają 2 porcje wody. Gotujemy 15 min. (od zimnej wody) od czasu do czasu mieszając. Po tym czasie zostawiamy na 5 min. pod przykryciem.

Znakomicie sprawdzi się jako zamiennik kaszy jaglanej czy gryczanej do obiadu. Doskonała jako farsz do różnych dań, pierogów, naleśniów. Na jej bazie możesz przygotować sałatki. Stosuje się ją również jako dodatek do ciasta naleśnikowego, zagęszczacz zup i sosów oraz panierkę do mięsa.

Komentarze
Ten produkt nie posiada jeszcze komentarzy

Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również


Kontakt ze sklepem